Петък, 31 Май 2013 09:20
Оценете статията
(71 оценки)

Пет простички тибетски упражнения. Ново

Петте тибетски упражнения са система от движения, които са основани върху йога философията. Европейците откриват тези упражнения в началото на XX век, като първи е британец, който живее в манастир в Хималаите. Смята се, че системата действа срещу стареене. Тя се състои от пет упражнения, всяко от които се повтаря по 21 пъти, тъй като тибетците смятат това число за перфектно и мистично. Най-добре е да започнете с по 3 повторения и постепенно да увеличавате бройката им. Цялата система може да се направи за не повече от двадесет минутки. Когато я правите не бива да се изморявате твърде много и да се натоварвате дотолкова, че да се задъхате. Ако започнете да дишате трудно, значи че тялото ви преминава в анаеробно, нискокислородно състояние и трябва да редуцирате темпото. От основно значение в системата е да синхронизирате дишането си, а не да изпълнявате рутината с някаква конкретна бързина.


Важна част от петте тибетски упражнения е съзнателното дишане с диафрагма. Преди да започнете се опитайте да дишате равномерно в четири фази:


1. Вдишайте
2. Задържайте въздуха в дробовете си
3. Издишайте
4. Задържайте дробовете празни


 

Време е да си дойдем на думата, упражненията са следните:

Тибетско упражнение 1

 


Първото тибетско упражнение включва въртене, което афектира емоциите чрез завихряне. Децата обичат да се въртят в кръг, докато си играят. Ако се въртите по посока на часовниковата стрелка се отървавате от негативните емоции, които се отделят във върхушката. Освен това се счита, че се заздравява мостът между лявата и дясната половина на мозъка. Въртенето стимулира енергията на тялото и пробужда чакрите.

Разперете ръце настрани и се завъртете в посока на часовниковата стрелка. Опитайте да се въртите толкова бързо, колкото можете, без да се замайвате. Ако започне да ви се вие свят трябва да намалите скоростта или да спрете да се въртите. Фокусирайте се върху точка право напред и задръжте поглед върху нея. Когато спрете да се въртите, легнете на пода и дишайте с диафрагма, преди да започнете второто упражнение от йога. Ламите твърдят, че твърде бързото въртене може да блокира енергията, която тази система активизира.

Тибетско упражнение 2



Второто тибетско упражнение е сходно с коремната преса като движение. С повдигане на главата към гърдите се стимулира чакрата на слънчевия сплит. Легнете върху нещо плътно, за да предпазите гърба. Изпънете ръце до тялото си и обърнете длани към настилката. Повдигнете главата си и опрете брадичка в гърдите. Докато правите това повдигнете изпънати в колената крака във вертикална посока. Бавно върнете главата си и краката си в начална позиция. Отпуснете мускулатурата и дишайте ритмично.

Тибетско упражнение 3



Третото тибетско упражнение въздейства върху чакрата на слънчевия сплит и върху зоната на сърцето. През тази зона преминават емоциите и тяхната енергия. Тъй като се счита, че нашето тяло привлича негативна енергия и я задържа вътре, като тя привлича енергията на хора от същото естество. Чрез тази система от движения можете да обърнете потока на енергията, за да се отървете по активен или пасивен способ от негативната енергия.

Застанете на пода на колене и се изправете, а пръстите на краката изпънете върху настилката. Изпънете добре тялото си и поставете ръцете си върху задната част на бедрата. Наведете главата си напред и опрете брадичка в гърдите. Наклонете глава назад и извийте гърба като арка, така че погледът ви да е насочен в посока нагоре. Върнете се в начална позиция и повторете 21 пъти. С движение назад вдишайте, а с движение напред издишайте.

 

Тибетско упражнение 4



Това тибетско упражнение стимулира сакралната област, в която се пресичат меридианите и енергийните движения. Седнете на пода и изпънете крака, а горната част на тялото изправете. Раздалечете стъпалата леко и поставете длани върху настилката до бедрата. Наведете напред глава и опрете брадичка о гърдите. Докато правите това свийте колене и застанете в изправена позиция с изпънати ръце. Бавно бутнете глава назад и напрегнете мускулатурата. Отпуснете се и седнете. Вдишвайте пов реме да движение нагоре, като стягате мускулите, а издишвайте по време на движение надолу, като отпускате мускулите.

 

Тибетско упражнение 5




Петото тибетско упражнение променя енергийното движение и активира тонуса. То е най-силното упражнение от петте по отношение на завихряне на чакрите. Застанете на пръстите на краката си и с длани върху настилката. Разпределете равномерно тежестта си. По време на упражнението дръжте краката и ръцете си изпънати. Ръцете трябва да са перпендикулярно на пода, а гърбът трябва да е леко извит в арка. Бавно повдигнете задната част на тялото си и изпънете гърба, така че тялото ви да оформи обърната буква V. Опрете брадичка о гърдите, задръжте така няколко секунди и върнете тялото си в начална поза. Вдишайте по време на движение нагоре, а издишайте по време на движение надолу.

 

Това беше от мен за днес приятели, ако изпитвате нужда да се раздвижите или да се погрижите за себе си през предстоящит уикенд, то аз горещо ви препоръчвам да опитате тези простички и ефективни упражнения.

 

Източник: http://home.acceleration.net/clark/COOL938/Email.Essays/Tibetan.Yoga/Five.Rites.html

Последна редакция Петък, 31 Май 2013 09:59
Marina Lyutova

Последни статии от Marina Lyutova

Сродни статии (по етикет)

Приложен видео файл

Пет тибетски упражнения.
Обратно горе